Metody pracy
Aby w pełni oddziaływać na dzieci „specjalnej troski” zapewniając im maksymalną możliwość rozwoju, w naszej pracy wykorzystujemy elementy następujących metod:
- Pedagogika zabawy
- Pedagogika Marii Montessori
- Program „Dotyk i Komunikacja” CH. Knill
- Program „Świadomość ciała, Kontakt i Komunikacja” M. i CH. Knillów
- Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne
- Metoda Felicji Affolter
- Stymulacja polisensoryczna
- Zabawy paluszkowe W. Szuman
- Metoda Integracji Sensorycznej (SI)
- Metoda 18 struktur wyrazowych
- Ćwiczenia grafomotoryczne przygotowujące do nauki pisania H. Timochovej
- Metoda Dobrego Startu dr hab. Marty Bogdanowicz
- Metoda malowania dziesięcioma palcami
- Program „Nauczanie dzieci niepełnosprawnych umysłowo” O. Ivara Lovaasa
- Program Terapii i Edukacji Dzieci Autystycznych i z Zaburzeniami w Komunikacji (TEACCH)
- Terapia behawioralna
- Arteterapia
- Muzykoterapia
Metody pracy [.doc, 78.50 kB]