Historia
Przedszkole Specjalne w Radomsku rozpoczęło swą działalność 1 września 1991r. jako pierwsza tego typu placówka w ówczesnym województwie piotrkowskim. Przez osiem pierwszych lat funkcjonowało w strukturze organizacyjnej Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Radomsku.
Z dniem 1 lipca 1999r. stało się placówką samodzielną, podległą Gminie Miasta Radomska.
Siedzibą Przedszkola Specjalnego jest obiekt po byłym Publicznym Przedszkolu nr 7, przy ul. Piastowskiej 10 a. Przebudowa pomieszczeń i modernizacja placówki w 1991r. przystosowała budynek do potrzeb dzieci niepełnosprawnych. W wyniku adaptacji budynku powstały cztery sale dydaktyczne, bogato wyposażona sala rehabilitacji ruchowej, gabinet psychologiczno - logopedyczny i gabinet medyczny.
Wraz z przygotowaniem odpowiedniej bazy lokalowej w przedszkolu zadbano również o dobór wyspecjalizowanej kadr y pedagogicznej. Obecnie pracuje tu 9 nauczycieli – oligofrenopedagogów, z wykształceniem wyższym pedagogicznym oraz muzykoterapeuta, logopeda, psycholog i rehabilitant. Każdą grupę prowadzą dwie nauczycielki, których w opiece nad dziećmi wspiera pomoc nauczyciela.
Ponadto w celu prawidłowego funkcjonowania placówki, w przedszkolu zatrudnieni są: kierownik ds. gospodarczych, 2 pracownice kuchni, dozorca i konserwator urządzeń. Wszystkie dzieci zostały objęte opieką medyczną, nad stanem ich zdrowia czuwa stale pielęgniarka dyplomowana. Pierwszym koordynatorem pracy przedszkola w latach 1991 – 2004 była mgr Barbara Sparażyńska, po niej w latach 2005 - 2009 funkcję tę objęła mgr Katarzyna Gzik. Obecnie funkcję dyrektora Przedszkola Specjalnego w Radomsku pełni mgr Maria Klauza.
Przedszkole ma charakter placówki opiekuńczo-wychowawczo-dydaktycznej, zapewniającej rodzicom pomoc w zakresie opieki wychowawczej i przygotowującej wychowanków do podjęcia nauki w szkole.
Podstawowym celem placówki jest wszechstronny rozwój wychowanków, umożliwienie im integracji i optymalnego funkcjonowania w życiu społecznym.
Równorzędnym celem jest wczesne wykrywanie wszelkich nieprawidłowości oraz wieloprofilowe usprawnianie poprzez reedukację i rewalidację.