Metody pracy

Aby w pełni oddziaływać na dzieci „specjalnej troski” zapewniając im maksymalną możliwość rozwoju, w naszej pracy wykorzystujemy elementy następujących metod:

  • Pedagogika zabawy
  • Pedagogika Marii Montessori
  • Program „Dotyk i Komunikacja” CH. Knill
  • Program „Świadomość  ciała, Kontakt i Komunikacja” M. i CH. Knillów
  • Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne
  • Metoda Felicji Affolter
  • Stymulacja polisensoryczna
  • Zabawy paluszkowe W. Szuman
  • Metoda Integracji Sensorycznej (SI)
  • Metoda 18 struktur wyrazowych
  • Ćwiczenia grafomotoryczne przygotowujące do nauki pisania H. Timochovej
  • Metoda Dobrego Startu dr hab. Marty Bogdanowicz
  • Metoda malowania dziesięcioma palcami
  • Program „Nauczanie dzieci niepełnosprawnych umysłowo” O. Ivara Lovaasa
  • Program Terapii i Edukacji Dzieci Autystycznych i z Zaburzeniami w Komunikacji (TEACCH)
  • Terapia behawioralna
  • Arteterapia
  • Muzykoterapia

Metody pracy